Healthy, happy and safe

by

         Am o deosebită plăcere să împart acest proiect cu Lady Code (fetele drăguţe din Miami,Florida ).În acest proiect vom vorbi despre cum să ne menţinem sănătoşi şi un corp puternic totodată.Ceea ce este cel mai important este să te simţi bine în corpul tău şi ceea ce faci săfaci cu plăcere,dar pentru realizarea acestor două scopuri,trebuie să depui puţin efort .Acum fiecare dintre noi avem ale noastre vicii de care nu putem scăpa chiar asa usor,pentru ca multor oameni le lipseşte ambiţia.Deci secretul oricărei provocări după părerea mea este AMBIŢIA.Fără să îţi dai seama,în fiecare zi te motivezi singur în fel de fel de activităţi,iar atunci când propria motivaţie cedează,ai prietenii şi oamenii care vor să te ajute ,să te îndrume.

      În primul rând trebuie să ştim că fiecare corp funcţionează diferit aşa că să nu preluăm obiceiurile şi alimentaţia altora.Ajungem la un moment dat în care ştim alimentele care ne ajută sau cele la care suntem alergici.Dar în principiu ,cercetările realizate în ultimii ani în domeniul alimentaţiei ,ne demonstrează faptul că următoarele alimente sunt necesare,hrănitoare,convenabile şi economice şi de aceea nu ar trebui să lipsească din casa nimănui :

  1. Fructele şi legumele: sunt greu de integrat în alimentatie pentru că de mici ne feream de ele,dar odată ce te-ai obişnuit sunt convinsă că nu o sa mai lipsească din alimentaţia ta.
  2. Cerealele integrale: există o varietate imensă din care poţi alege,deşi eu sunt pro orez,chia şi quinoa pe care le-am adoptat anul trecut petrecut în USA
  3. Nucile şi semintele: sunt mereu alegerea perfecta pentru gustarea dintre mese,dar ai grijă să nu exagerezi cantitativ ; ele conţin proteine,grăsimi sănătoase şi fibre.
  4. Lactatele: dimineaţa pentru mine cel puţin este crucial să am laptele în frigider.Pe lângă faptul că mă ajută să am un sistem osos puternic,îmi ţine de foame pentru că se digeră destul de greu.
  5. Carnea : eu optez pentru piept de pui şi peşte.Nimic mai mult.

Meniul meu din cursul unei zile este în felul următor:

  • Mic dejun: * un bol cu orez fiert sau chia,lapte şi o banană sau măr

sau

                                   *o chiflă cu făină de hrişca cu seminţe + o felie de caşcaval + una de şuncă + roşie sau castravete .

                                   * smoothie

  • Prânz : orez fiert sau legume + măsline+ piept de pui şi rareori supe/ciorbe (nu sunt o fană a lor,deşi sunt recomandate)
  • Cina : broccoli fiert + iaurt
  • Gustările : fructe , iaurt, seminţe sau nuci
  • Băuturi: apă plată, fresh-uri şi ceaiuri

 

                    Acestea sunt mesele mele în general ,deşi dau o lupta grea cu mama mea când vede că nu mănânc ceea ce găteşte ea şi mereu îi spun când văd ce pune în farfurie că „ în farfuria asta sunt  bombe pentru sănătate” aşa că o chinui şi mai tare .Dar bineînţeles că am şi eu momente când mănânc prăjitură gătită de mama mea sau când atac brioşele care îmi plac nespus de mult,dar şi momente în care mă trezesc cu linguriţa cu Nutella fără control sau cu pizza în faţă.Suntem oameni până la urmă şi desigur că fiecare are scăpările lui,pentru că după cum se zice „ Legea este făcută să fie încălcată”.

                  Acum că am enumerat o parte din aceste alimente este timpul să vă reamintesc că nu există viaţă sănătoasă fără mişcare.

            Chiar daca eşti tipul omului leneş, este o şansă şi pentru tine.Sunt convinsă că tot îţi place una din următoarea listă : alergarea,tae-bo,fotbal, înot ,fitness,kangoo jumps,aerobic,zumba dance,yoga.Fiecare cu alegerea lui, important este să o faceţi şi să nu renunţaţi .Acum 4 ani am început să alerg în fiecare zi.Pot spune că mi-a fost foarte greu la început,având în vedere că după nici măcar un kilometru deja îmi venea să plâng de durere şi să nu mai pot respira.Dar nu am renunţat, aşa că cu timpul a devenit parte din mine.Acum 2 ani oscilam de la tae bo la fitnes şi zumba.Anul trecut am încercat boxul fiindcă mişcările de baza le-am învăţat la tae bo şi sincer mi-a plăcut mai mult decât mi-aş fi imaginat.Apoi am început exerciţii de forţă pentru că exerciţiile mele de până atunci se bazau pe cardio.E timpul să punem şi puţină masă pentru că vara ce frumos se vede corpul tonifiat.Pentru mine exericiţiile au devenit o rutină zilnică şi sunt mândră să spun acest lucru.Ţin să menţionez faptul că tot ceea ce am făcut, am făcut de una singură acasă.Aşa că nu vă folosiţi de : „Nu am timp de sală / Nu am bani de sală / Nu am cu cine să merg la sală” pentru că este doar o scuză , având în vedere faptul că mişcarea care îţi menţine sănătatea la un nivel ridicat, se poate realiza şi acasă.

                Deci e timpul să începi să faci şi tu ceva în privinţa sănătăţii şi corpului tău.Începe cu exerciţii uşoare,poate chiar plimbări de o oră pentru început, iar în privinţa alimentaţiei încearcă pentru moment să reduci din cantitate,apoi reduci din alimentele nepotrivite.Rezultatele te asigur că vor fi pe măsură în timp.Nu uita de răbdare .Nimic din toate acestea nu se rezolva peste noapte.

                Sfaturile mele principale sunt :

  • să nu vă înfometaţi niciodată ,deşi aveţi tendinţa
  • să respectaţi mesele zilnice
  • să contactaţi medicul pentru probleme sau decizii drastice în ceea ce priveşte alimentaţia
  • să vă hidrataţi corespunzător
  • să faceţi cât mai multă mişcare
  • să nu renunţaţi până când nu sunteţi lat pe jos
  • să fii prietenul tău,nu duşmanul propriului corp
  • să te odihneşti suficient
  • nu amâna pe mâine; începe chiar de azi
  • să îţi iubeşti corpul
  • să fii fericit

Am realizat şedinţa foto din cadrul proiectului „gym project” alături de Adi Coco în studioul Cocographic.

Pentru mai multe detalii ne vedem pe blogul Lady Code : http://ladycodeblog.com/

_MG_3722 _MG_3724ffs _MG_3741 modd2m _MG_3759

0 Responses
  • Laura
    martie 23, 2014

    ce inaltime ai?

  • maria
    martie 23, 2014

    care este profesia ta?

  • maya
    martie 23, 2014

    Andreea,ce telefon ai? 😀

    • andreeamaria0
      martie 23, 2014

      :))))) asta da intrebare
      nokia C3 si samsung S3 :)) ambele le folosesc

  • negotzel00
    martie 23, 2014

    inot cu un singur n.

  • cabron
    aprilie 5, 2014

    de ce folosesti doua telefoane?

  • Teodora
    mai 28, 2014

    Hei.As vrea sa te intreb cum te mentii tu asa,si cand ai inceput sa faci masa musculara la picioare si cat a durat

    • andreeamaria0
      mai 28, 2014

      Hey 😀 Pai am scris in articol cam ce fac eu sa ma mentin .Fac mult sport si mananc cat se poate de sanatos (desi mai am si eu scapari ca tot omul)
      Masa musculara cred ca s-a format cu timpul,pentru ca de 4 ani alerg si prefer mersul pe jos + ca pe langa asta mai fac si anumite exercitii de pe net.Incearca cele de la HiitMax (gasesti pe youtube)

  • Teodora
    iunie 3, 2014

    okkk,multumesc mult!

  • Andra
    august 20, 2014

    am o intrebare despre ceva ce nu ai scris in articol.
    Ai ore fixe de masa?
    Spre exemplu tii cont ca e ora 20:30 sau ora 21 ,22 si sa nu mai mananci nimic deoarece e seara? sau nu tii cont de ore?
    in fiecare zi incerci sa ai cate 3 mese principale?

    • andreeamaria0
      august 20, 2014

      Inainte sa vin inapoi in Romania aveam ore fixe de masa.Aici mi s-a cam decalat programul, dar cu toate astea recomand orele fixe 😀
      Nu infometarea e solutia.Cu o alimentatie sanatoasa si mult sport poti sa ai un corp minunat .
      Incerc sa am 3 mese da,desi mi-a intrat in obisnuinta sa mananc des si putin sau uneori uit sa mananc, ceea ce nu e bine deloc pentru mine,sunt constienta.

  • deeeeeea
    august 21, 2014

    cum te-ai pregătit pentru bacalaureat? cum ai reusit sa inveti materia la romana, istorie?

    stiu ca a trecut ceva de atunci.
    sunt in a12a acum si….. stii cum sunt emotiile

    • andreeamaria0
      august 21, 2014

      Hey Deea. Singura m-am pregatit.La romana si istorie mi-a fost usor pentru ca-mi placeau foarte mult.La istorie am avut profesori buni inca din generala si poate de aceea.Cheia este sa inveti logic si sa nu te grabesti cu invatatu ca uiti pe parcurs mai ales ca a12a trece repede, te intereseaza rochita, banchetu si multe altele.Serios am inceput sa invat in luna aprilie , dar acum depinde de la persoana la persoana de cum e invatata.Succes iti doresc !!!

What do you think?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *